Steelseries Arctis Nova 5

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

m**********@h********** 17-07-2024

Meer dan prima gaming headset!

Geschreven voor: Steelseries Arctis Nova 5

Inmiddels heb ik deze headset enkele weken mogen testen en ben ik meer dan tevreden over de prestaties. Doordat de headset niet zwaar is, voel je deze zelfs na lang dragen bijna niet. Ook ziet de headset er goed en luxe uit.

Wat het geluid betreft, dit is zeer goed. Je waant je echt in de game. Ik heb de headset met een Playstation 5 getest en dit ging vlekkeloos en zonder haperingen. Wel is de meegeleverde dongel (voor het koppelen) veel te groot, waardoor de 2e USB-C poort aan de voorzijde van de PS5 niet meer te gebruiken is. Dit is dan ook meteen het enige nadeel dat ik heb kunnen vinden.
Via de Companion-app, die je op je telefoon kunt zetten, kun je audio presets selecteren waardoor je nog een betere game ervaring krijgt. Hier staan niet alle games in, maar de veel voorkomende wel.

De microfoon heb ik niet getest, dus kan hier helaas niets over zeggen. Wel heb ik ook nog muziek geluisterd via deze headset en ondanks dat het een gaming headset is, klinkt de muziek ook gewoon goed.

Al met al ben ik dan ook zeer tevreden met de prestaties van de Arctis Nova 5 Wireless en voor deze prijs heb je echt een prima draadloze gaming headset!

Pluspunten

• Draagcomfort
  • Batterijduur
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• De grote van de dongel

Esiffels 12-07-2024

Fijne en comfortable headset

Geschreven voor: Steelseries Arctis Nova 5

Het is een fijne headset die erg comfortable op je hoofd zit voor lange game sessies. Het geluid is meer dan goed genoeg voor gamen, en ook voor het kijken van series en het luisteren naar muziek

Pluspunten

• geluid
  • comfort
  • gewicht
  • prijs

Minpunten

• mist soms een beetje bass

Hilko 12-07-2024

Gaming-only headset

Geschreven voor: Steelseries Arctis Nova 5

Stemmen zijn geweldig duidelijk. Lagere tonen zouden wat harder mogen. Bass vooral is erg beperkt. Een sterke bass in-game bij veel ontploffingen is eerder afleiding en kan andere geluiden overstemmen. Dus al te sterk wil je dat niet in-game. Maar op het moment dat ik in de companian app de EQ Preset naar Bass Boost zet, verwacht ik dat de headset niet langer de bas dempt.

Als je ophoudt met gamen en muziek wilt luisteren zou je de headset waarschijnlijk willen ophouden. Maar deze matte klank en afwezige bassen brengen niet de ervaring van geluid die je zou willen. Erg spijtig dat de pre-set opties zo weinig doen. Terwijl dat wel het grote verkoopargument is. 'Wijzig de instellingen zonder je game te verlaten. Mooi, maar dan zou het wel iets meer effect mogen hebben. Helemaal als ik graag muziek wil luisteren met een voller geluid.

Verder is de app niet echt stabiel en voelt buggy aan. Je kan geen eigen pre-sets configureren, dus je bent geheel afhankelijk van wat er geboden wordt. Jammer.

De dongle om je headset makkelijk met een gaming device of computer/laptop te verbinden is onzinnig breed. Zitten USB connectoren horizontaal naast elkaar (zoals bij laptops), dan is de kans groot dat de dongle het USB slot er naast ook blokkeert. En/of de HDMI connector. Wie heeft dit zo ontworpen?

Tot slot is de microfoon extreem gevoelig en pakt bijvoorbeeld ook typen op een keyboard met tactile toetsen op. Erg irritant bij een team game.

Al met al zeer teleurstellende gaming-only headset. Steel kan beter.

Pluspunten

• Prijs-kwaliteitverhouding

Minpunten

• Te gevoelige microfoon
  • Idioot brede USB dongle
  • Companian app is buggy
  • Niet geschikt voor muziek luisteren

Pkos 10-07-2024

Bevalt mij zeer goed.

Geschreven voor: Steelseries Arctis Nova 5

Deze koptelefoon heb ik mogen testen en ik ben er zeer over te spreken. De koptelefoon sluit goed om de oren en zit goed. Ik heb 'm zo'n twee uur aaneengesloten op gehad en dat was voor mij ook genoeg. Ik heb verschillende presets geprobeerd, maar merk niet noemenswaardig verschil in beleving. Het geluid is in de basis overigens al erg goed. Een goede bas met daarbij goede prestaties op middentonen en hoge tonen.
De koptelefoon is makkelijk aan te sluiten op verschillende devices. De dongel zorgt voor een eenvoudige connectie (2.4Ghz) tussen PS5 en de koptelefoon. Mijn telefoon en laptop had ik via BT geconnect en ook dit werkt uitstekend.
De app geeft wat mogelijkheden om geluid aan te passen aan je eigen wensen, maar ik merkte daar niet zoveel van, net als de eerder genoemde presets. Verder is het een degelijk apparaat met een ruime capaciteit aan energie, dus op één oplaadbeurt kan deze headset wel een tijdje vooruit.

Al met al ben ik erg over de prestaties van deze koptelefoon te spreken. Voor deze prijs had ik wellicht nog wel een zekere vorm van active noise-cancelling verwacht, maar de omgevingsgeluiden worden al wel goed gedempt door de kussens. 3.5mm jack zit ook niet op deze koptelefoon. Met de mogelijkheden aan draadloze verbindingen was dat een leuke aanvulling geweest, maar ik heb 'm niet gemist.

Pluspunten

• meegeleverde dongel
  • draadloze connectiviteit
  • geluidskwaliteit
  • comfortabel

Minpunten

• geen ANC
  • geen 3.5mm

j****************@g******** 10-07-2024
Geschreven voor: Steelseries Arctis Nova 5

Ik heb het product een aantal weken mogen testen. Perfecte Geluidskwaliteit voor Gamers
De Steelseries Arctic Nova 5 is een game-changer als het gaat om geluidservaringen tijdens het gamen. Vanaf het moment dat ik de headset opzette, werd ik ondergedompeld in een rijke en gedetailleerde geluidswereld. De 360° spatial audio-functie biedt een indrukwekkende nauwkeurigheid, waardoor ik mijn tegenstanders perfect kan lokaliseren. Dit is vooral een enorm voordeel bij competitieve shooters waar elke geluidsindicator telt. Daarnaast is de geluidskwaliteit helder en vol, met diepe bassen en kristalheldere hoge tonen. De microfoon levert ook uitstekende prestaties, waardoor mijn teamgenoten me altijd luid en duidelijk kunnen horen. Kortom, een uitstekende keuze voor elke serieuze gamer.

b**********@g******** 10-07-2024
Geschreven voor: Steelseries Arctis Nova 5

Ik heb het product mogen testen maar het was een enorm fijne ervaring. De app was handig en makkelijk in gebruik en is gemakkelijk door te navigeren. Ook is het comfort van deze headset goed naar verwachting, hij zit lekker op het hoofd en is makkelijk verstelbaar. Hiernaast is het geluid ook uitstekend en is dit misschien wel het beste geluid wat ik uit een gaming headset heb horen komen.

Jari401 10-07-2024

Goede headset

Perfecte Geluidskwaliteit voor Gamers

Yannick Smolders 08-07-2024

Meer dan goed!

Geschreven voor: Steelseries Arctis Nova 5

Ik heb nu een aantal weken deze koptelefoon mogen testen waarin ik versteld vond van een aantal punten. Zo is de geluidskwaliteit enorm goed ten opzichte van veel andere game headsets. Het ligt fijn op je hoofd en je kan het makkelijk uren achter elkaar dragen vanwege het lichte gewicht en de zachte band waar de koptelefoon op leunt. Daarnaast is het super makkelijk aan ter sluiten via bluetooth of via de dongen die mee is geleverd. Ook het switchen tussen de 2 is heel makkelijk gemaakt met de desbetreffende knop die op de koptelefoon zit. Daarnaast is het gebruik van de app ook erg goed waar mega veel presets in zitten die bij bijna elk bijpassend spel de juiste geluidskwaliteit biedt. Een aantal tegenvallers waren dat er geen noise canceling in zit en de microfoon soms wat losjes voelt in de koptelefoon. Daarin tegen kan het wel netjes worden teruggestopt! Al met al een goede koptelefoon die ik zeker aan zou raden om te kopen. Helemaal voor deze prijs.

Pluspunten

• app met presets
  • lichtgewicht
  • goed geluid kwaliteit
  • makkelijk switchen tussen BT en de Dongen
  • handige app

Minpunten

• geen noise canceling

JoeyGuijken 08-07-2024

Geweldig

Geschreven voor: Steelseries Arctis Nova 5

Ik heb dit product 2 weken mogen testen en ik ben zeer lovend over deze headset. Deze headset is geschikt voor iedereen, Hij kan goed tegen een stootje en de microfoon kan je weer inschuiven als je klaar bent. Het geluid is ook geweldig. Super zuiver en je hoort elk detail. Je kan de app downloaden waarin je het geluidsniveau heel goed kan regelen. Dit is makkelijk te downloaden en heel simpel in gebruik. Hij is goed te verstellen en er zit een speciale band boven je hoofd die goed mee buigt zodat je nooit last van je hoofd krijgt. Je kan meerdere audio presets gebruiken voor elke game. Het maakt niet uit of het nou om een shooter of een technisch spel gaat. Ik geef het comfort een dikke 10. Ik ben over alles tevreden en raad dit product erg aan.

Pluspunten

• comfort
  • Lange accuduur

CN35 08-07-2024

Goede kwaliteit, erg comfortabel, materiaal kan wel beter

Geschreven voor: Steelseries Arctis Nova 5

De Steelseries Arctis Nova 5 is fijn in gebruik en erg licht. Hij valt goed over mijn oren, waardoor ik geen last krijg van mijn piercings. Dit heb ik bij mijn oude koptelefoon wel vaak. Enige minpunt vind ik dat hij snel uitvalt als hij vind dat je geen geluid aan hebt staan. Ik heb nog geen manier gevonden om dit uit te zetten. Het geluid is prima. Je hoort nog steeds voldoende omgevingsgeluid en levert niet in op geluidskwaliteit. De microfoon is mooi in de koptelefoon verwerkt. Deze trek je er dus uit, maar vind ik dat een beetje stroef lopen. Ook voelt het buigzame deel van de microfoon een beetje goedkoop aan. Kwaliteit is super, echt wat je van Steelseries verwacht. Ik maak video’s en mijn stem is echt goed verstaanbaar en zonder ruis te horen.

Pluspunten

• Grote oorkussens
  • Geluid en microfoon goed

Minpunten

• Microfooon uittrekken beetje stroef
  • Valt voor mij te snel uit bij “inactiviteit”

NilyReview 06-07-2024

Fenomenaal voor een draadloze gaming headset

Geschreven voor: Steelseries Arctis Nova 5

Ik mocht de Steelseries Arctis Nova 5 Wireless een paar weken testen.
Ik heb best veel eisen aan een headset en de Nova 5 Wireless stelt niet teleur.
De headset is heel comfortabel, de hoofdband zorgt ervoor dat je weinig druk op je hoofd voelt. Voor een draadloze headset is hij erg licht, dit doet Steelseries meestal heel goed. Het comfort niveau is daardoor heel hoog.

De batterijduur is fantastisch. Het design is simpel maar praktisch. De oorschelpen kunnen naar binnen gevouwen worden voor plat opbergen.

Een ding wat altijd een probleem is geweest bij draadloze gaming headsets is dat de microfoon vaak erg slecht is. Dat is meestal een concessie die je moet doen als je een draadloze headset wil, maar deze headset heeft een fantastische microfoon.
Wel moet je in de steelseries app even spelen met de microfoon instellingen. Uit zichzelf is hij al erg goed maar er zijn een paar vooraf ingestelde functies die deze microfoon nog beter doen klinken. Heel helder en de noise surpression is heel goed.
Ik kan eerlijk zeggen dat dit een van de beste microfoons is van huidige draadloze headsets.

Steelseries GG app werkt prima. Je kan veel instellingen aanpassen en de Spatial Audio in games werkt goed. In de games die ik heb getest kon je duidelijk horen uit welke richting geluid kwam.
De app heeft hier en daar wat dingen die lastig te vinden zijn. Zoals de 'side tone' van de microfoon kan je niet bij de gewone microfoon instellingen aanpassen. Dat moet je dan in de oude 'Engine' doen die ze eigenlijk niet meer willen dat je gebruikt.
Ik raad iedereen die een gaming headset zoekt deze Nova 5 aan.
Goede microfoon, comfort, goed geluid, lange batterijduur, ik kan mijn hele appartement doorlopen zonder dat de connectie verbreekt. Wat wil je nog meer.

Pluspunten

• Microfoon kwaliteit
  • Comfort
  • Batterijduur
  • Surround Sound
  • Veel mogelijkheden in de app

Minpunten

• App soms iets onduidelijk

RinseBeer 05-07-2024

Review steelseries arctis nova 5

Geschreven voor: Steelseries Arctis Nova 5

De headset ongeveer een maand geleden gekocht en daardoor uitgebreid kunnen testen.
Tot dusver zeer tevreden met de aankoop.
Ik wou juist een mooie strakke headset qua design. Dus niet een typische gaming headset wat betreft het uiterlijk wat ik juist waardeer. De headset is helemaal zwart en op een standaard ziet dit er mooi uit.
De headset is lichtgewicht en zit heerlijk. Deze is goed aan te passen doordat de oorschelpen zijn in te stellen op hoogte en de hoofdband is ook makkelijk aan te passen. Hierdoor zou de headset voor iedereen comfortabel te dragen moeten zijn.
Door de lange batterijduur kan de headset makkelijk een week gebruiken zonder deze tussendoor op te laden.
Het geluid, wat het belangrijkste onderdeel is van een headset is bij deze geweldig.
Zowel bij 2.4 GHz als bluetooth geen storingen oid. Schakelen tussen beide opties gaat makkelijk.
De bijbehorende app is makkelijk te installeren en te koppelen. De arctis nova 5 app is vrij simpel. Deze heb ik ingesteld op een EQ preset van de game die ik speel en daarna niet meer gebruikt.
Al met al een goeie aankoop. Ik vind de prijs in verhouding staan met de kwaliteit.

Pluspunten

• geluid
  • batterij duur
  • kwaliteit microfoon
  • draag comfort

k*************@h********** 05-07-2024
Geschreven voor: Steelseries Arctis Nova 5

Ik ben echt heel blij met deze headset. Wat ik het beste vond tijdens het testen was het draagcomfort. Je kunt het aanpassen aan je eigen voorkeur en door een stoffen band zit hij echt super goed! De microfoon is intrekbaar, dus ik kon hem zowel voor multiplayer als singleplayer gebruiken. Ik heb hem zelfs ook gebruikt om gewoon naar muziek te luisteren. Het geluid is heel erg goed en kan worden aangepast in de app. Tijdens het gamen was het een echte ervaring met deze headset, ik vond het super. Ik ben dus zeer tevreden en kan het iedereen aanraden.

Siebert 05-07-2024

Geen aanrader voor lange game sessies

Steelseries Arctis Nova 5

De Steelseries Arctis Nova 5 biedt gebruiksvriendelijke software, speciale audio presets, eenvoudige bediening en indrukwekkende geluidskwaliteit. Helaas het comfort is een minpunt, vooral bij langere speelsessies. Voor gamers die voornamelijk op zoek zijn naar geluidskwaliteit en functionaliteit, is de Arctis Nova 5 een goede keuze, maar voor langdurig gebruik zijn er comfortabelere opties beschikbaar.

Speciale Audio Presets per Game
Een goede functie is de mogelijkheid om speciale audio presets per game in te stellen. Deze presets verbeteren de geluidservaring voor specifieke games, waardoor je bijvoorbeeld in shooters zoals Call of Duty beter vijandelijke bewegingen kunt horen. Dit geeft een competitief voordeel.

Comfort
Het comfort van de Arctis Nova 5 laat te wensen over. Ondanks de zachte oorkussens van memory foam en de verstelbare hoofdband, kan de headset bij langere speelsessies oncomfortabel worden het gewicht en de pasvorm zijn niet ideaal voor langdurig gebruik.

Gebruiksvriendelijkheid
De headset is eenvoudig in te stellen en te bedienen, met goed geplaatste knoppen voor volume en microfoonmute. De draadloze verbinding biedt extra gemak, en de compatibiliteit met meerdere platformen (PC, console, mobiel) maakt de Arctis Nova 5 veelzijdig.

Geluidskwaliteit
De geluidskwaliteit is uitstekend, met helder en gebalanceerd geluid, diepe bassen en heldere hoge tonen. De microfoon biedt heldere stemopname en effectieve ruisonderdrukking, wat essentieel is voor online gaming.

Pluspunten

• Geluid
  • Draadloos
  • Lange batterijduur

Minpunten

• Niet comfortabel

p**********@g******** 05-07-2024
Geschreven voor: Steelseries Arctis Nova 5

Ik heb onlangs de SteelSeries Arctis Nova 5 koptelefoon mogen testen en ik ben er super tevreden mee. De app die erbij hoort is echt makkelijk te gebruiken. Je kunt verschillende audioprofielen instellen per game, wat echt een verschil maakt. Vooral bij shooters en racegames hoor je duidelijk meer details. Qua comfort zit het helemaal goed. Ik draag de koptelefoon vaak uren achter elkaar en hij zit nog steeds lekker. De oorkussens zijn zacht en je krijgt geen warme oren, wat ik bij andere koptelefoons wel vaak had. De knoppen op de koptelefoon zijn makkelijk te bedienen en goed bereikbaar. Je kunt de microfoon uitschuiven wat ik erg vet vind. De geluidskwaliteit is echt geweldig. De bassen zijn lekker diep en de hoge tonen klinken ook heel zuiver. Of je nu muziek luistert of een game speelt, het geluid is altijd super.
Al met al ben ik heel blij met de SteelSeries Arctis Nova 5. Het is een fijne koptelefoon voor iedereen die houdt van gamen en muziek luisteren. Echt een aanrader! Voor een prijs van €130 is deze moeilijk te overtreffen!

b.meuffels 04-07-2024

Draadloos genieten, wanneer je niet te vaak wisselt

Geschreven voor: Steelseries Arctis Nova 5

Ik heb deze koptelefoon een aantal weken mogen testen. Een mooi apparaat zeg. Wel niet heel goedkoop maar wel het geld waard. We hebben recent ook eentje met kabel mogen testen, dan is deze toch net even wat prettiger. Hij zit super door de binnenband en de comfortabele oorschelpen. Het geluid is eveneens perfect. De koptelefoon maakt eenvoudig verbinding via bluetooth. Wat ik wel wat onhandig vindt is dat je de eenmaal gekoppelde hoofdtelefoon eerst actief moet ontkoppelen van het ene apparaat (je moet maar net weten dat je vrouw hem aan haar telefoon heeft gekoppeld) alvorens je hem kunt koppelen aan een nieuw apparaat. Eenmaal gekoppeld echter is het een waar plezier om te gamen of te luisteren via deze headset. Want hij heeft ook nog een uitschuifbare microfoon, wat ik zelf een ideale oplossing vindt: wanneer niet benut zweeft hij niet storend voor je mond, wanneer wel van meerwaarde schuif je hem zo te voorschijn. Voor de fanatieke gamer kent deze koptelefoon eigenlijk slechts pluspunten, zeker wanneer je niet te vaak wisselt van console.

Pluspunten

• Perfect geluid in hoge en lage tonen
  • Draadloos
  • Pasvorm, comfort
  • Bluetooth koppeling
  • Uitschuifbare microfoon

Minpunten

• Prijs
  • Wisselen tussen devices

Brouns 03-07-2024

Fijne headset

Geschreven voor: Steelseries Arctis Nova 5

Ik heb dit product mogen testen. Al met al ben ik er erg tevreden over. De headset is makkelijk te bedienen en zit ook zeer comfortabel door de verstelbare zachte hoofdband. Middels een app kun je tonen specifiek instellen, wat erg handig is.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijke app
  • Hoofdband

Minpunten

• Lange kabels

Dewerd 01-07-2024

Top geluid voor gamen, maar ook voor muziek.

Geschreven voor: Steelseries Arctis Nova 5

Na enkele weken de Steelseries Arctis Nova 5 koptelefoon te hebben getest, ben ik erg tevreden. De koptelefoon zit comfortabel, zelfs tijdens lange game sessies. De geluidskwaliteit is geweldig, met duidelijke hoge tonen en diepe bas. Via de handige app kun je presets instellen voor verschillende games, wat het geluid echt verbetert.

De inschuifbare microfoon is handig voor als je de koptelefoon voor muziek of films wilt gebruiken. De batterijduur van 60 uur is super; ik hoef niet bang te zijn dat hij leeg is tijdens het gamen. Opladen gaat snel en makkelijk.

Verbinden kan via bluetooth of de 2.4GHz dongle. De usb-c dongle is handig, maar kan soms andere poorten blokkeren. Dit is echter een klein minpuntje.

Al met al is de Steelseries Arctis Nova 5 een topkoptelefoon met goed geluid, zit hij lekker en heeft hij handige game presets. Echt een aanrader voor gamers en muziekliefhebbers!

Pluspunten

• Fantastisch geluid
  • Comfort
  • Batterij gaat lang mee

Minpunten

• Redelijke grote usb-c dongle voor 2,4.ghz

Dennis Buma 30-06-2024

Review: SteelSeries Arctis Nova 5 Koptelefoon

Ik had de gelegenheid om de SteelSeries Arctis Nova 5 koptelefoon uitgebreid te testen, en hier is mijn beoordeling.
Gebruik van de App

De SteelSeries Engine app overtuigt door een intuïtieve gebruikersinterface, die het aanpassen van audio-instellingen vergemakkelijkt. Gebruikers kunnen eenvoudig firmware-updates uitvoeren en diverse audioprofielen opslaan.
Speciale Audio Presets per Game

Een hoogtepunt van de app is de ondersteuning voor specifieke audio-presets voor verschillende games. Deze functie maakt het mogelijk om geoptimaliseerde geluidsinstellingen voor verschillende titels te gebruiken, wat zorgt voor een op maat gemaakte en verbeterde spelervaring, vooral bij games zoals "Call of Duty" en "Fortnite".
Comfort

De Arctis Nova 5 scoort punten met zijn lichte ontwerp en zachte, ademende oorkussens, die ook bij lange speelsessies voor hoog draagcomfort zorgen. De verstelbare hoofdband past zich aan verschillende hoofdgroottes aan en biedt een comfortabele pasvorm zonder drukpunten.
Gebruiksvriendelijkheid

De koptelefoon is zeer gebruiksvriendelijk dankzij goed geplaatste bedieningselementen, lange batterijduur en een stabiele draadloze verbinding. De installatie en koppeling met verschillende apparaten verloopt soepel en probleemloos.
Geluidskwaliteit

Wat de geluidskwaliteit betreft, levert de Arctis Nova 5 helder, gedetailleerd geluid met goed gebalanceerde bassen, midden- en hoge tonen. Deze veelzijdigheid maakt hem ideaal voor zowel gaming als het luisteren naar muziek.

Conclusie: De SteelSeries Arctis Nova 5 is een veelzijdige en comfortabele koptelefoon met uitstekende geluidskwaliteit en nuttige app-functies, perfect geschikt voor gamers.

Pluspunten

• Veel aanpasbaar door de app
  • Goede batterijduur

Minpunten

• Vrij strak op de oren

Rv1998 30-06-2024

Super gaming headset

Geschreven voor: Steelseries Arctis Nova 5

Reeds heb de Arctis Nova 5 gaming headphones mogen testen. Wat mij opviel was het design, het is strak ontworpen en is licht qua gewicht. Dit zorgt ervoor dat de koptelefoon lekker op je hoofd zit qua comfort.

Dan de functies van de koptelefoon. Het eerste wat ik moest doen was de Companion-app installeren op mijn S24ultra, dat ging gemakkelijk. De app crasht vaak op mijn mobiel en daardoor werkt het niet altijd goed. Een tegenvaller was dat de microfoon alleen werkt nadat de app is geinstalleerd. De app is simpel en erg overzichtelijk en makkelijk in gebruik, echter zoals sommige ook zeggen valt de verbinding soms weg. Verder is met het status lampje goed te zien of je verbonden ben.

Er is een optie om voor games presets te kiezen qua geluid wat erg fijn is, zo bereik je nog meer diepte voor je games en daarmee de ervaring.
De geluidskwaliteit is echt super, een mooie diepe bass en mooie mid tone, tijdens het gamen van schietspellen en andere games (racen, city building en survival games) merk je dat de geluiden mooi overkomen op de speler. Als er meerdere geluiden zijn, denk aan schieten en tegelijk vogels die vliegen. Kan je ze allebei mooi horen.

Ook kan je mooi horen van welke kant het schieten vandaan komt, erg fijn in RS6 bijvoorbeeld.

Ten slotte is mijn conclusie dat deze koptelefoons goed zijn om mee te gamen, echter kan de app wel eens een probleem zijn, naast dat is het geluid en comfort is het een 8/10 waard. Ook de extra kabels en een verlengkabel zijn handig in gebruik.

Pluspunten

• design
  • comfort en geluid

Minpunten

• De app

Joost 29-06-2024

Een prima aanrader

Geschreven voor: Steelseries Arctis Nova 5

Ik heb de Arctis Nova 5 mogen testen en ben tevreden, ondanks enkele minpunten. De Companion-app werkt niet altijd soepel op mijn S23 Ultra. Er waren problemen met scrollen en de microfoon werkte pas goed na installatie van de app. Hoewel de app gebruiksvriendelijk is, verliest hij soms de koppeling met de koptelefoon.

De presets voor diverse games zijn een leuke toevoeging, maar niet alle games worden ondersteund. Het zou handig zijn als je zelf presets kon aanmaken. Bij sommige games, zoals Fortnite, werkten de presets goed, maar bij Call Of Duty was er te veel bas.

De koptelefoon zit comfortabel en drukt niet te hard. De zachte oorschelpen zijn verstelbaar en zorgen ervoor dat je niet gaat zweten tijdens gebruik.

Het schakelen tussen bluetooth en 2.4Ghz input is eenvoudig. De mute knop en het rode statuslampje zijn praktisch, hoewel het opnieuw pairen soms moeilijk is. Het zou prettig zijn als de mute status aan de Playstation werd doorgegeven.

De geluidskwaliteit is uitstekend, met een goed bereik en duidelijke verschillende geluiden. De microfoon is gevoelig en heeft geen ruisonderdrukking, maar je hoeft niet hard te praten om verstaanbaar te zijn.

Al met al ben ik blij met de koptelefoon. Extra kabels en een verlengkabel zijn handig. Het geluid is prima en de koptelefoon zit comfortabel. Zelf presets kunnen aanmaken zou een mooie toevoeging zijn. Ik raad deze koptelefoon aan andere gamers aan.

Pluspunten

• Goede audio
  • Fijne pasvorm
  • Statusled microfoon

Minpunten

• App had beter gekund
  • Bluetooth mist nog wel eens
  • Microfoon vangt soms wat teveel op

danielhage 29-06-2024

Top headset

Geschreven voor: Steelseries Arctis Nova 5

Ik heb dit product een aantal weken mogen testen en ben hier zeer over te spreken.
De SteelSeries Arctis Pro gaming headset biedt een uitstekende geluidskwaliteit en aanpasbaarheid via de SteelSeries Engine-app. Met speciale audio presets per game, comfortabel design, gebruiksvriendelijke bediening en heldere geluidsweergave, raad ik deze headset een ieder aan.

Pluspunten

• Licht
  • kraakhelder geluid

Nibor 29-06-2024
Geschreven voor: Steelseries Arctis Nova 5

De SteelSeries Arctis 5 bevalt uitstekend, vooral dankzij de verbeterde verstelbare ski-goggle hoofdband, die veel comfortabeler is dan de vorige versie. De geluidskwaliteit is top, met heldere hoge tonen en diepe bassen.
De app is een toevoeging die ik niet veel zal gebruiken maar ik kan me voorstellen dat Console gamers dit wel prettig vinden.

Pluspunten

• Hoofdband verstelbaar
  • Microfoon

Minpunten

• Oorkussens geen leer

w*****************@h********** 25-06-2024

Fijne headset

Geschreven voor: Steelseries Arctis Nova 5

Ik heb onlangs de SteelSeries Arctis Nova 5 koptelefoon mogen testen en ben onder de indruk. De bijbehorende app biedt veel aanpassingsmogelijkheden, waaronder speciale audio presets per game. Dit zorgt voor een op maat gemaakte geluidservaring die de game tot leven brengt. Het comfort is heel goed dankzij de zachte oorkussens en de verstelbare hoofdband, waardoor lange speelsessies moeiteloos verlopen. De gebruiksvriendelijkheid is een groot pluspunt; de app en koptelefoon zijn eenvoudig te bedienen. De geluidskwaliteit is heel goed, met heldere hoge tonen en diepe bassen die prachtige ervaring garanderen.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Prettig dragend